Czemu wybrałem Emacs

30/06/2017

Emacs to bardzo dobry system, brakuje mu tylko porządnego edytora.

Prawie każdy programista na świecie słyszał o Emacs. Mało kto jednak zgłębił się w niego na tyle dobrze aby się przekonać.

Według najnowszej ankiety na StackOverflow jedynie 4.2% programistów korzysta z Emacsa. Dla porównania jego “najwiekszy rywal” - Vim ma ponad 27% udziału. Piszę największy z przekąsem - moim zdaniem wojna Emacs vs Vim jest kompletnie bez sensu.

Czemu więc dałem temu środowisku szanse?

PGA oraz GIC

21/10/2016
Kolejne Poznań Game Arena już za nami. Jak było tym razem?

Kolejne Poznań Game Arena już za nami. Jak było tym razem?

W porównaniu do roku 2015 i 2014 tym razem postanowiłem kupić bilet na piątek (czyli tzw. Vip Day). Dzięki temu miałem tą przyjemność nie przeciskania się przez tłumy. Kolejki miały maksymalnie 10 osób. Więc mogłem skorzystać z każdych atrakcji.

Software renderer

05/03/2016

Ostatnio wiele osób pytało mnie się jak można rysować za pomocą HTMLowego canvasa pewną scenę w 3D. Jako że miałem nieco styczności zarówno z OpenGL, jak i z DirectX, postanowiłem nieco przybliżyć temat. Dziś napiszemy bardzo prosty software’owy renderer - narysujemy obracający się sześcian wireframe (tzn. taki, w którym trójkąty nie są wypełniane, a widać jedynie krawędzie, bez testu głębokości).

Technologia

Na potrzeby przykładu użyję:

  • Javascript
  • CanvasQuery - biblioteka, która jest prostym wrapperem na czysty canvas. Wszystko co dziś zobaczycie, da się zrobić bez niej - operacje które pokażę są uniwersalne, niezależnie od tego czy chcecie renderować w canvasie, SDL, czy np. czystym WinAPI ( w tym wypadku mowa o aplikacji napisanej np. w C ;-) )

Cały kod źródłowy omawiany w artykule jest dostępny tutaj

Ludum Dare 33

14/12/2015

Z dużym opóźnieniem piszę - właśnie się skończyło 34te Ludum Dare tymczasem ja jeszcze nie opisałem 33. Tematem było “You are the Monster”. Jak zawsze sporo osób (w tym ja!) narzekało na temat, jednakże po dłuższej chwili udało mi się wymyśleć coś mniej trywialnego - Monster Kings

Hello World! 2.0

09/12/2015

Strona jest wciąż w budowie!

Mały spis treści tego co się ostatnio działo

  • Naprawa laptopa.
  • Staż jako web-developer.
  • Kolejne Ludum Dare. LD 33
  • Nowa praca w miejscu stażu.
  • New Nintendo 3DS XL
  • Nadciągające Ludum Dare. LD 34
  • Przejście bloga z Ruby on Rails na Jekyll i Github Pages.

Oraz projekty i eksperymenty z którymi się bawię

  • Maszyna lispowa.
  • A dokładniej mikro kernel dla RaspBerry PI 2 #osdev . Zarządzanie pamięcią, bytecode itd.
  • Wyszło Unity 5.3 - mini eksperyment testujący możliwości.

Maze of Friendship

21/04/2015

Kolejne Ludum Dare - kolejne compo. Tym razem tematem był “Unconventional Weapon”. Zapewne zadacie pytanie - co ma wspólnego tytułowy Labirynt Przyjaźni (bardziej lamerskiej nazwy nie wymyśliłem :P) do broni niekonwencjonalnej?

Astral Havoc

08/12/2014

Kliknij aby zagrać

Pierwszy raz brałem udział w Ludum Dare i nie żałuję. Cała gra została stworzona w 48 godzin. Wszystkie elementy od grafiki po gameplay oraz muzykę (największy wrzód na tyłku jak dla mnie - osoby nieumuzykalnionej) wykonałem samodzielnie, a kod źródłowy udostępniłem na Githubie tym samym kwalifikując się do Compo. Głosowanie cały czas trwa, jednakże już widać dwa największe minusy - niedopasowany poziom głośności oraz brak opisów tłumaczących co i jak. Nie mniej jestem zadowolony z tego co udało mi się stworzyć.

Gravity! 2.0

11/10/2014

Nowa wersja!

Postanowiłem reaktywować projekt. Czemu? Z racji tego że miałem najdłuższe wakacje w życiu uznałem, że nie mogę zmarnować tego czasu. Jednocześnie wiedziałem, że Gravity! ma niesamowity potencjał jako gra na smartphony i tablety.

Project Dream

10/10/2014

Wersja alpha. Kliknij aby przejść do strony

Project Dream? Narodził się którejś nocy gdy po raz kolejny byłem zły na siebie, że nie umiem zarządzać swoim czasem. Postanowiłem stworzyć (niezbyt oryginalną) aplikację korzystającą z Matrycy Eisenhowera. W tym celu użyłem Ruby on Rails.

Gravity!

09/10/2014

Niestety nie nagrały się dźwięki które były główną atrakcją ;)

Projekt narodził się na Warsztat Summer of Code. Podczas tego konkursu pierwszy raz postanowiłem zrobić do końca projekt który nie bedzie wielkim RPG, wielkim MMORPG, itp. Innymi słowy przestałem rzucać się z motyką na księżyc. Także przestałem robić własne frameworki 2D. Owszem robienie tego było bardzo przyjemne oraz pozwoliło mi poznać lepiej OpenGL. Jednakże nie powstała przez to żadna gra.

Tym samym zrezygnowałem także z robienia w przestrzeni 3D. Uznałem, że lepiej będzie dokończyć jeden mały projekt 2D. Nie liczyłem na żadne miejsce. W konkursie brały udział osoby znacznie bardziej doświadczone. Nie mniej udział w tym kompocie dał mi dużo motywacji.

Hello World!

08/10/2014

Zanim zacznę opisywać mój pierwszy projekt chciałbym się przedstawić:

Cześć! Jestem Wojtek Polak, pochodzę z dolnego śląska. Obecnie jestem studentem I stopnia kierunku Informatyka na Wydziale Podstawowych Problemów Techniki na Politechnice Wrocławskiej. W internecie (na forach, twitterach, oraz w grach online) często jestem pod pseudonimem Frondeus… Jako że jest to nickname dosyć unikalny postanowiłem zrobić ten blog i portfolio właśnie pod tą domeną. Być może z czasem Frondeus nabierze marki.