Gravity!

09/10/2014

Niestety nie nagrały się dźwięki które były główną atrakcją ;)

Projekt narodził się na Warsztat Summer of Code. Podczas tego konkursu pierwszy raz postanowiłem zrobić do końca projekt który nie bedzie wielkim RPG, wielkim MMORPG, itp. Innymi słowy przestałem rzucać się z motyką na księżyc. Także przestałem robić własne frameworki 2D. Owszem robienie tego było bardzo przyjemne oraz pozwoliło mi poznać lepiej OpenGL. Jednakże nie powstała przez to żadna gra.

Tym samym zrezygnowałem także z robienia w przestrzeni 3D. Uznałem, że lepiej będzie dokończyć jeden mały projekt 2D. Nie liczyłem na żadne miejsce. W konkursie brały udział osoby znacznie bardziej doświadczone. Nie mniej udział w tym kompocie dał mi dużo motywacji.

Pomysł

Głównym celem było stworzenie gry, która będzie wykorzystywać prawo powszechnego ciążenia. Gracz sterował czymś w rodzaju działka rakietowego i miał jako zadanie trafić pociskami w gwiazdki omijając po drodze przeszkody. Samym pociskiem po wystrzeleniu kierowały już jedynie siły natury. Gracz nie miał wpływu na to gdzie poleci. Musiał tym samym przewidywać. Nie miał także nieskończonej liczby pocisków.

Oprócz gwiazdek miałybyć przeszkody takie jak asteroidy, czarne dziury, miny oraz ułatwienia: tunele czasoprzestrzenne, przyspieszenia, dodatkowe pociski itp.

Zamiast typowego menu z wyborem plansz miała być mapa układu słonecznego na której pojawiałyby się kolejne misje po pokonywaniu poprzednich. Całość działałaby jak Google Maps. Poprzez kółko myszki oddalałoby się widok. Przybliżając dostatecznie blisko mapę aktywowałoby się dany poziom. Oddalając widok pauzowało się gameplay.

Prototyp

Właściwie cała gra była jednym wielkim prototypem. Nie dochodziło do większych zmian. Cały gameplay od początku do końca był przemyślany. Gorzej było z realizacją. W mniej więcej 34 czasu doszło do awarii dysku. Nauczyłem się wtedy, że ludzie dzielą się na tych co robią backupy i będą je robili . Z tego powodu całość musiałem zacząć od nowa. Ostał się jedynie jeden screen

Wersja oddana na konkurs

Cóż. Po pokazaniu paczki uświadomiłem sobie co to znaczy walka z błędami których nie można uzyskać u siebie ;) Jednakże mimo paru błędów gra działała, gracz miał do wyboru kilka map. Pierwsze mapy robiły za mini tutorial uświadamiając gracza co powinien zrobić oraz jak. Oprócz tego doszła nowa grafika oraz dźwięki.

Z pomysłu zrealizowałem podstawową mechanikę, asteroidy oraz gwiazdki (niestety! Całość można było łatwo rozszerzać. Zrobiłem także menu/mapę układu. Pare razy musiałem poprawiać gdyż było mało intuicyjnie i ludzie nie mieli pojęcia jak włączyć poziom.

Co dalej?

Może w przyszłości reaktywuję projekt. Być może wtedy dorobię czarne dziury, miny, tunele itp. Jednakże uznałem, że nie jest to dobra gra na komputer. Jest za to świetny potencjał dla Androida czy iOS.