Ludum Dare 33

14/12/2015

Z dużym opóźnieniem piszę - właśnie się skończyło 34te Ludum Dare tymczasem ja jeszcze nie opisałem 33. Tematem było “You are the Monster”. Jak zawsze sporo osób (w tym ja!) narzekało na temat, jednakże po dłuższej chwili udało mi się wymyśleć coś mniej trywialnego - Monster Kings

Pomysł

Po raz kolejny dużym wyzwaniem było wymyślenie gameplayu który nie byłby banalny, wyeksploatowany do granic możliwości przez innych uczestników. Tak jak ostatnim razem przy Maze of Friendship straciłem prawie cały pierwszy dzień na walczenie z tym problemem. Ponownie mówię sobię “następnym razem postaram się przed czasem wymyśleć gameplaye do wszystkich propozycji z głosowania”.

Tak więc zapytacie pewnie - czym jest Monster Kings? Odpowiedź brzmi - wyobraźcie sobie Tetrisa połączonego z Szachami/grą turową. Gracz wciela się w postać króla potworów - król jako największy z dowódców prowadzi swoją armię ku zwycięztwu. Jednakże nic nie przychodzi bez walki - na drodze staną inni władcy rozkazujący swoim podwładnym. I właśnie na jednym z pól bitewnych dzieje się akcja gry.

Armia i zasady

Każda potworna armia składa się z paru typów jednostek.

  • Wampiry jako wojownicy są świetni przeciwko Syrenom - włócznikom.
  • Syreny jako włócznicy są świetni przeciwko Wiwernom - jeźdzom.
  • Wiwerny jako jeźdzcy są świetni przeciwko Wampirom.
  • Fajermoni (niem. Ognisty człowiek - demon z wierzeń z okolic Śląska Cieszyńskiego) jako jednostki dystansowe potrafią atakować zza pleców sojusznika.
  • Krasnoludy jako jednostki opancerzone świetnie nadają się do blokowania.
  • Królowie - władcy i dowódcy - jeśli zginą to dana strona przegra.

Tetris?

Ale co ma wspólnego z tą grą tetris? Otóż wysyłając jednostki na pole bitwy nie możemy wybrać ich formacji. Każdy typ jednostek ma własny zakres formacji w jakich może się pojawić. My , jako gracz możemy jedynie wybrać kiedy i gdzie ich umieścić.

Czego użyłem (w skrócie)

Tym razem użyłem pakietu CreateJS - po raz kolejny jest to HTML5 jednakże opiera się o zupełnie inną architekturę. Dość łatwo potrafiłem stworzyć działające animacje, wczytywanie tilemap, plików json itd.

Do grafiki jak zwykle użyłem Pyxel Edit. Niestety zabrakło mi czasu na stworzenie efektów dźwiękowych (nawet tych nagrywanych laptopem)

Co poszło dobrze, a co nie

Jestem bardzo zadowolony z animacji i pomysłu. Co prawda te pierwsze można by zastąpić (choć nie jestem aż tak dobry w grafice oraz każda animacja powstawała bardzo powoli), a całość napisać jeszcze raz używając np PixiJS (już po Ludum Dare odkryłem ten framework jako nieco bardziej przyjemny w użyciu). Gracze tym razem ocenili mnie bardziej surowo, więc nie jest to najlepszy z moich projektów powstałych na tym compo.

Jedna z nowych animacji które robiłem niedługo po zakończeniu compo

Jedna z nowych animacji które robiłem niedługo po zakończeniu compo

Co dalej?

Nie sądzę abym póki co rozwijał ten projekt. W związku z 3cim semestrem oraz pracą już wystarczająco mało mam czasu na cokolwiek poważnego. Jeśli w ogóle przy czymś dłubie to jest to rzecz chwilowa aby nie wyjść z wprawy. No ale to już temat na inny wpis ;-)